• 150 TL ve üstü alışverişe

    KARGO BEDAVA

  • Siparişiniz aynı gün

    KARGOYA TESLİM

  • Nakit veya Kart ile

    KAPIDA ÖDEME

Prime Blog > Primestore'dan Haberler

17.4.2016  |  Primestore'dan Haberler  |  1 yorum

İtalyan Efsanesi Fiat Cinquecento

İtalyan Efsanesi Fiat 500 (İtalyanca Cinquecento) Fiat tarafından 1957 ile 1975 yılları arasında üretilmiştir. İlk olarak Nuova (yeni) 500 adıyla 1957'nin Temmuzunda piyasaya sürülen Fiat 500 ucuz ve küçük bir şehir arabası görünümündedir.
 

Fiat 500 (İtalyanca Cinquecento) Fiat tarafından 1957 ile 1975 yılları arasında üretilmiştir. İlk olarak Nuova (yeni) 500 adıyla 1957'nin Temmuzunda piyasaya sürülen Fiat 500 ucuz ve küçük bir şehir arabası görünümündedir.

Fiat 500'ün uzunluğu sadece 2,97 metreydi ve kendisine uygun boyuta getirilmiş 479 cc iki silindirli, hava soğutmalı bir motorla çalışıyordu. Araç "küçük araba" sınıfını yeniden tanımladı ve şehir arabası sınıfının ilk örnekleri arasında yerini aldı. 

Tarihçe

İkinci Dünya savaşı sonrasında pazar taleplerini karşılamak üzere ekonomi arabası olarak da adlandırılan bir sınıfa ihtiyaç doğdu. 1949 yılında önden motorlu, Fiat 500 çıkarıldı. Bu araba 2 kapılı, açılır tavana sahip bir coupe idi. 
Ufak tefek boyutuna rağmen 500 modeli Avrupa kıtasında inanılmaz derecede pratik ve popüler bir araç haline geldi. Abarth ve Giannini gibi firmalar Fiat 500'ün spor modellerini geliştirdi. 

Fiat 500 Modelleri

Nuova (Yeni) (1957-1960)
Yeni 500, küçük 479 cc iki silindirli ve sadece 13 beygir güç üreten bir motora sahipti. Bu model arkaya kadar açılıp kapanabilen bir tavan sunuyordu. Nuova öne doğru açılan kapı özelliğini sağlayan o zamanki üç modelden biriydi. Nuova'nın ayrıca daha güçlü motora sahip spor versiyonları da bulunmaktaydı.

D (1960-1965)
1960 yılında, görünüm olarak Nuova'ya çok benzeyen D modeli üretildi. Nuova'dan iki özelliği açısından farklılık gösteriyordu. İlki motor gücüydü: D modeli 17 beygirlik 499 cc motora sahipti (bu motor L modelinde 1973'e kadar kullanıldı). Diğer farklılığı ise tavanıydı. D modeli de, suicide doors olarak bilinen, önden arkaya doğru açılan kapılara sahipti. Yeni Zelanda'da 500D modeli Fiat Bambina (italyanca kız çocuğu) adıyla satıldı. Orada hala bu adıyla biliniyor.

K  (Giardiniera) (1960-1975)
Fiat K, 500 ailesinin steyşın versiyonudur. Motor düz bir yükleme yüzeyi oluşturmak için zemin altındadır. Önden arkaya doğru açılan kapıları vardı. Bu kapıyı 1970'lere kadar kullanan tek arabadır. 1966 yılında üretimi İtalya'nın Desio şehrine kaydırıldı. Burada Fiat'a ait Autobianchi firması tarafından Giardiniera adıyla üretildi. Toplamda 327.000 Giardiniera üretilmiştir.

F (Berlina) (1965-1973)
F modeli aslında üretim zamanı olarak 500 ailesinin D ve L modellerini kapsıyor. Bundan ötürü sıkça yanlış tanımlanan bir model olmuştur. Ancak bu iki modelden farklı olarak D modelinde bulunan önden arkaya doğru açılan kapılar yerine normal kapılara sahipti. 1969-1972 arasında Lusso (L) modeliyle birlikte ama daha ucuza satıldı. F ve L birbirine çok benzemekle beraber farklılıklar da içeriyordu. L ekstradan kromaj kaplı bir tampona sahipti. Ayrıca iç dizayn olarak F'den daha modern bir görünümü vardı.

L (Lusso) (1968-1972)
Diğer modellere göre daha modernize edilmiş bir iç tasarıma sahipti. Ön pano tasarımı Fiat 500 ile günümüze kadar getirildi.

R (Rinnovata) (1972-1975)
Fiat 500 ailesinin en son modeliydi. Abarth firması tarafından üretilmiş 594 cc motora sahipti. Tam manuel şanzıman ile gelen R modeli 23 beygirlik motor gücü sağlıyordu. Önceki L modeline veya daha sonraki Yeni 126 modeline göre daha rahat bir otomobil olan R basit tasarlanmıştı. Örneğin yakıt göstergesi yerine sadece düşük yakıtı bildiren bir göstergesi vardı. Yeni Fiat 126 piyasaya çıkarılınca Fiat 500 R'lerin satışı düşüşe geçti. İki sene Fiat 126 ile birlikte satılan 500 modeli, daha sonra Fiat tarafından emekliye çıkarıldı.

2007 yılında, Nuova 500'ün 50. yaşında, Fiat bir başka 500 modelini tanıttı. Tarz olarak Nuova 500'den esinlenilmişti fakat ondan hem daha ağırdı hem de daha büyüktü. Arkadan motorlu olan Nuova'nın yerine yeni 500 modelinde motor ön tarafa konumlandırılmış ve önden çekerli hale getirilmişti.

Foto Galeri

Bu yazı hakkında toplam 1 yorum bulunmaktadır. Sizde yorum ekleyebilirsiniz >

Yorumlar

Mert Özaslan
Yazan: Mert Özaslan   17.4.2016 22:59:45 - 22:59:44Fiat 500 en beğendiğim araba.Tarihinin bu kadar eski olduğunu bilmiyordum.Mutlaka alacağım beyaz rengini.Aksesuarları da nostaljik modellerinden esinlenerek tasarlanmış ve çok güzeller,önce aksesuarlardan başlıyorum.Beyaz renk,gösterge şeklindeki masa saatine bayıldımmm.

Yazıya Yorum Ekleyin

Fiat 500
G.Ride
KOMONO
Moto Guzzi
Mueslii
That's Italia
Vespa
Wize&Ope

Kargo Bedava

150 TL ve üzeri kargo bedava

Hızlı Teslimat

Aynı gün kargoya teslim

KAPIDA ÖDEME

Nakit veya Kredi Kartı ile

Güvenli Alışveriş

SSL Sertifikası ile
Ödeme Seçenekleri